عکاسی محصول به روش ساده - قسمت 4

فوم برد سفید : وقتی شما با نور پنجره نورپردازی می کنید، یک سمت روشن وجود دارد که در آن نور به محصول تابیده و یک سمت تیره که در جهت مخالف قرار دارد.

این قسمت سایه به طور معمول بیش از حد تاریک است بنابراین ما از چیزی سفید استفاده می کنیم تا نور را به سایه ها باز گردانیم و آن را روشن کنیم.فوم برد های بزرگ سفید این کار را به نحو احسنت برای ما انجام میدهند و به خاطر سخت بودن کار با آنها راحت هست و این فوم را هر سوی کالا می توان گرفت.

Essay4 6

همچنین می توانید از فوم های سیاه استفاده کنید تا سایه ها را عمیق تر کنید. این تکنیک زمانی مفید است که شما می خواهید کالای سفید را روی زمینه سفید عکاسی کنید. اضافه کردن فوم سیاه به دوطرف کالا باعث ایجاد لبه تاریک روی کالاهای سفید می شود که کالا را از زمینه سفید جدا میکند. برای تجربه سایه ها و روشنایی های پیچیده تر می توانید از ترکیب این دو فوم برد و حتی فوم بردهای رنگی استفاده کنید و تجربه های منحصر بفردی را بدست بیاورید

Essay4 7

شما می توانید این فوم ها را در فروشگاه های لوازم التحریر یا فروشگاه هایی که لوازم مهندسی دارند خریداری کنید. به یاد داشته باشید، این فقط یک کارت سفید است پس شما می توانید از یک ورق مقوا یا هر چیزی که این نتیجه رو به شما بدهد نیز استفاده کنید.
میز نور

میز نور استاندارد تاشو بهترین گزینه برای انجام یک کار با کیفیت و سریع هست  و اندازه مناسب آن عرض بین 60 تا 70 سانتی متر میباشد.

Essay4 8

گیره و نوار چسب

با توجه به میز نور یا کاری که دارید شما می توانید بوسیله گیره یا نوار چسب مقوا یا فوم برد خود را محک در جای خود نگه دارید تا امنیت بیشتری داشته باشد و به بعد از نورپردازی به کالا برخورد نکند و جایش محکم باشد.

انتخاب اتاق درست

Essay4 5

اتاق با پنجره های کنار دیوار گزینه مناسبی است، و پنجره بزرگتر، نور بیشتری را به شما می رسد. هر چه به پنجره نزدیکتر بشید، نور نرمی با سایه های تیره تر خواهید داشت و هر چه از پنجره دورتر بشید نور بیشتری خواهید داشت  اما با سایه های تیزتر.

Essay4 4

اگر تمامی این موارد خیلی زیاد به نظر برسد شما می توانید تمامی این موارد رو دراستودیوی کوچکی به نام فولدیو(Foldio) پیدا کنید . فولدیو محصول عالی برای تجهیز در خانه یا دفتر شما است.اگر شما محصولات کوچک و جمع و جوری را عکاسی می کنید این وسیله به طور قابل توجهی به شما در عکاسی آسان و از طرفی با کیفیت کمک می کند.

Essay4 9

این مطلب ادامه داره...

برچسب ها: عکاسی, آموزش عکاسی, عکاسی محصول, محصول