عکاسی محصول به روش ساده - قسمت 3

سه پایه :نمی خوایم خیلی تکنیکی صحبت کنیم اما وقتی شما قصد دارید دوربین خود را روی دیافراگم پایین تنظیم کنید تا بتوانید بیشترین عمق میدان دوربینتان را داشته باشد.

Essay 3 4

عمق میدان منطقه فوکوس را مشخص می کند و برای رسیدن به آن شما نیاز به بالاتری شماره f / stop که دوربین می تواند بدست آورد دارید. سرعت شاتر و f / stop با هم در ارتباط هستند و وقتی دیافراگم تقریبا بسته ای را مانند f / 22  امتحان کنید نور کمتری به سنسور دوربین می رسد و به همین خاطر سرعت شاتر آهسته تری را باید انتخاب کنید تا نور مناسب به سنسور دوربین برسد.

Essay 3 7

وقتی دوربین روی سرعت شاتر آهسته باشد شما نمی توانید روی دست عکاسی کنید چون عکستون تار می شود پس یه سه پایه جواب سوال شماست.

متوجه شدم که بیشتر عکس هایی با این گونه دوربین ها(کامپکتها)  به شما اجازه نمی دهد که F / Stop را انتخاب کنید. نگران نباشید و راه هایی برای حل این مشکل وجود دارد که ما قدم به قدم  آن را مورد بحث قرار خواهیم داد.

باز هم میگم، شما نباید پول زیادی را صرف یک سه پایه در این مرحله از ماجراجویی خود کنید، و گزینه های زیادی وجود دارد که کمتر از 100 هزار تومان است. با یک جستجوی سریع در سایت هایی مانند پیکسل یا دیجیکالا انجام دهید و گزینه های خوبی پیدا می کنید.

Essay 3 6

زمینه سفید

گزینه های زیادی برای پس زمینه سفید وجود دارد که ممکن است شما با یک جستجو در اینترنت و سایت هایی مانند رنگی رنگی مواردی پیدا کنید.

Essay 3 1

 کاغذ های رولی سفید خیلی گزینه خوبی است که وقتی کثیف هم شود می توانید قسمت کثیف آن را برش دهید و البته مقواهای 100 در 70 یا همچنین 50 در 70 که برای آبرنگ استفاده میشود که هم کیفیت مناسبی دارد و هم مقاومت بالایی دارد و شما می توانید با قیمت بین 2000 تا 7000 تومان خریداری کنید همچنین فوم برد هم گزینه ی مقوام تری است که آن هم با حدود 12000 تا 15000 تومان قابل خریدن است .

Essay 3 2

باز هم می گم که نمی خواد هزینه های زیادی کنید و با همین ها نتایج درخشانی بدست میارید.فقط به این نکته توجه داشته باشید که مقوایی که استفاده می کنید سفید سفید باشد و نه کرم باشد و به عبارتی زردی داشته باشد و نه خیلی سرد که در آن آبی وجود داشته باشد. وقتی مقواها را کنار هم می گذارید می توانید متوجه این  قضیه شوید و همچنین می توانید از کمک فروشنده هم استفاده کنید.

Essay 3 3

این مطلب ادامه داره...

برچسب ها: عکاسی, آموزش عکاسی, سه پایه, پس زمینه سفید