عکاسی محصول به روش ساده - قسمت 5

چگونه محصول خود را بر روی یک زمینه سفید ثبت کنید. خوب، بیایید قدم به قدم با هم پیش بریم قدم 1: برپا کردن میز عکاسی هنگامی که لوازم عکاسی تون کامل شد،

Essay5 9

وقت آن است که منطقه عکاسی خود را انتخاب کنید. میز خود را جایی نزدیک پنجره بگذارید به گونه ای که در سایه نباشد و نور مستقیم به روی پنجره بتابد. بهتره نور پنجره از چپ یا راست به طور عمودی با میز شما قرار بگیرد. هر چه به پنجره نزدیکتر باشید نور دریافتی شما نرم تر خواهد بود و هر چه دورتر شوید تیز تر. 

همچنین، یادتون باشه که نور های دیگه ای که در اتاق وجود دارد را خاموش کنید تا تاثیر منفی روی عکس شما نداشته باشه چون ممکنه از لحاظ بازتاب یا دمای رنگی عکستان را دچار مشکل کند.

Essay5 5

البته شما می توانید میز عکاسی تان را در حدود 45 درجه بچرخانید و یا کاملا نسبت به پنجره مستقیم قرار دهید تا به نتیجه متفاوتی از نورپردازی برسید. عکاسی مواد غذایی به این صورت هست که نور پنجره مستقیم به میز می تابد و دوربین از سمتی که پنجره هست یا حتی از پشت پنجره (گاهی با یک فیلتر پولاریزهبرای رفع بازتاب نور) عکاسی می کند تا حالت دراماتیکی به سوژه دهد. یکی دیگه از تکنیک ها عکاسی در پارکینگ هست که همون کیفیت نوری را می دهد .

Essay5 12

شما نمی خواهید که نور مستقیم خورشید به مجموعه مورد عکاسی شما بتابد. نور خورشید مستقیم تند است و برای اکثر محصولات نور مناسب و جذابی نیست.

شما نمی خواهید که نور مستقیم خورشید به مجموعه شما برسد. نور خورشید مستقیم خشن است و در اکثر افراد و محصولات به نظر می رسد.

Essay5 6

مرحله 2: تنظیم پس زمینه رول شده.

Essay5 8

راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، اما هدف نهایی این است که خط افقی پشت کالا حذف شود که کالا راحت تر از پس زمینه جدا شود و هم سایه کالا به نوعی حذف شود. برای این کار مقوای پیش زمینه را رول کرده و با گیره به جایی بند می کنیم.

Essay5 10

در میزی که من برای اینکار آماده کردم، من میز را جلوی دیوار گذاشتم و مقوا را به دیوار بند کردم و ادامه مقوا روی میز آمده است. اگر دیوار نداشته باشید می توانید از یک ساختار چوبی که شبیه قاب عکس هست استفاده کنید تا مقوا را به آن بند کنید.

Essay5 3

محصول خودتون رو در مرکز این مقوای رول شده قرار دهید و مطمین شوید که نور کافی بهش می تابه و در طرف دیگه اش یک تکه مقوا یا کاغذ سفید برای بازتاباندن نور و گرفتن سایه ها بگذارید.

Essay5 2

این مطلب ادامه دارد...

برچسب ها: عکاسی, آموزش عکاسی, عکاسی محصول